Este greu să învingi o persoană care nu renunță niciodată.

Fructele, sursa perfectă de vitamine

fructele

O dietă bogată în fructe poate scădea tensiunea arterială, poate reduce riscul de boli de inimă și de accident vascular cerebral, poate preveni unele tipuri de cancer, poate reduce riscul de probleme oculare și digestive și poate avea un efect pozitiv asupra glicemiei, ceea ce poate ajuta la menținerea sub control a apetitului. Consumul de legume și fructe fără amidon, cum ar fi merele, perele poate chiar să favorizeze pierderea în greutate. Indicele glicemic scăzut din acestea previn variațiile bruște ale zahărului din sânge care pot crește foamea.

Există cel puțin cinci familii diferite de fructe, fiecare dintre ele având potențial sute de compuși vegetali diferiți care sunt benefici pentru sănătate. Consumați o varietate cât mai mare de tipuri de fructe pentru a oferi organismului dumneavoastră amestecul de nutrienți de care are nevoie. Acest lucru nu numai că asigură o diversitate mai mare de substanțe benefice și nutrienți, dar creează și mese atrăgătoare pentru ochi.

• Fructele sunt bogate în apă, glucide, celuloză, săruri minerale, vitamine şi diverse arome.

• Fructele zaharate conţin apă (75-85%), sunt lipsite de grăsimi, sărace în proteine şi se remarcă prin cantitatea de glucide (glucoză, fructoză, celuloză). Ele mai conţin vitamine (tiamină, riboflavină, acid ascorbic), sunt bogate în substanţe minerale, potasiu, sodiu, calciu, fosfor, fier, iod).

• Fructele amilacee se caracterizează prin conţinutul înalt de amidon şi o cantitate mai redusă de zahăr.

• Fructele oleaginoase sunt bogate în grăsimi, sărace în apă şi glucide, au o valoare energetică înaltă. Acestea sunt uşor digerabile.

• Fructe bogate în vitamina A: caisele, lămâile, portocalele, ananasul, mandarinele, merele, perele, migdalele, nucile.

• Fructe bogate în vitamina B1: strugurii, portocalele, mandarinele, merele, perele, migdalele, nucile.

• Fructe bogate în vitamina C: lămâia, portocalele, caisele, merele, perele, afinele, coacazele.

• Fructe bogate în vitamina E: nuci, migdale, măsline.

• Prunele negre uscate se recomandă la tratarea constipatiilor.

• Merele acre se indică la tratarea obezităţii, diabetului zaharat

• Merele dulci sunt utilizate în tratarea bolilor hepatice, renale, cardiovasculare.

• Strugurii conţin glucoză, fructoză, substanţe minerale, celuloză şi se întrebuinţează la tratarea patologiilor cardiovasculare, hepatice, renale, tuberculozei şi se limitează în diabet zaharat, obezitate, boală ulceroasa a stomacului şi duodenului, enterocolite.

• Măceşele sunt bogate în vitaminele C, P, caroten. Decoctul de măceşe se recomandă la tratarea multor maladii, îndeosebi iarna şi primavara.

• Agrişele sunt bogate în vitamina C, acizi organici, pectină, cupru, în timp ce afinele conţin cantităţi mari de tanine.

• Zmeura este bogată în vitaminele C, P, pectină, cupru, fiind recomandata în cazul bolnavilor de gută şi celor care suferă de patologii renale.

• Strugurii negri sunt dulci şi plini de vitamina C şi potasiu. Conţin flavonoide şi anthocianidine care asigură o circulaţie a sângelui mai bună. Pot fi consumaţi proaspeţi sau sub formă de suc.

• Fructele de merişor sunt o sursă bogată de vitamina C, conţin antioxidanţi şi puţine calorii. Sunt recomandate pentru protejarea tractului urinar. Se pot păstra foarte bine congelate.

• Rodiile au un gust dulce, uşor efervescent. Sunt bogate în vitaminele B6, C, conţin şi potasiu, precum şi o cantitate de antioxidanţi de trei ori mai mare decât ceaiul verde sau vinul roşu.

• Perele conţin clorofilă, apă, albumine, grăsimi, hidraţi de carbon, celuloză, vitaminele A, B, C, oligoelemente şi săruri minerale de calciu, fosfor, fier, sodium, potasiu, clor, sulf, mangan.